توصیه های غذایی در ماه رمضان
ساعت ٧:٤٩ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٠/٥/٢٤   کلمات کلیدی:

1-   در صورتی که  تا ساعت 2 بعد از ظهر احساس گرسنگی نمودید از روز بعد حتما پس از خوردن سحری 1 عدد سیب زمینی متوسط (100گرمی) آبپز با نمک میل کنید.

2-      مصرف سالاد و سبزیجات زیاد در وعده سحر باعث می شود آب جذب کرده در طول روز احساس تشنگی نکنید.

3-   اگر شیر نمی توانید یا نخواستید میل کنید بجای آن یک فنجان شیر برنج یا فرنی بدون شیرینی یا یک فنجان شله زرد در وعده افطار میل کنید.

4-      بجای نان و پنیر و گردو مصرف 1 عدد تخم مرغ آبپز سفت همراه با نان در وعده سحر مانعی ندارد(حداکثر3 تخم مرغ در هفته)

5-      مصرف کوکوی سبزی کم روغن یا کتلت کم روغن اندازه 2 تکه در وعده شام مانعی ندارد.

6-      نیم ساعت پس از صرف شام 1لیوان چای بدون شیرینی بنوشید و پس از آن 1 تا 2عدد میوه فصل می توانید مصرف کنید.

7-      سعی کنید گوشت های مصرفی آبپز یا کبابی یا پخت درون فر باشد

8-      در صورت دلخواه همراه چای یا شیر می توانید 2 عدد بامیه یا 1 عدد زولبیا میل کنید

9-      سعی کنید بعد خوردن شام تحرک داشته باشید و داخل منزل یا بیرون نیم ساعت پیاده روی کنید.

10-   فاصله بین شام و خوابیدن 3 ساعت باشد.

11-   وسط افطار- سحر و یا شام مایعات مصرف نکنید در پایان 1 لیوان دوغ یا آب بدون نمک میل کنید.

12-   به هیچ وجه وعده سحر یا شام را حذف نکنید

13-   داروهای توصیه شده را بعد از افطار میل کنید

14-   درصورت احساس ضعف عمومی بعد از صرف افطار 1 فنجان آب گوجه فرنگی با کمی نمک میل کنید.

15-   در صورتی که در وعده سحر غذای حاضری میل می کنید در وعده شام برنج می توانید مصرف کنید.

16-   هر چقدر هنگام سحر مایعات کمتر بنوشید تخلیه معده دیرتر انجام می شود و دیرتر در طول روز تشنه می شوید

 

موفق باشید